Na počátku 60. let Piero Musso, povoláním chladírenský inženýr stejně jako jeho otec, dostal zcela náhodou revoluční nápad. Rozhodl se postavit malý stroj, speciálně pro restaurace a provozy, které si chtějí vyrábět malé objemy zmrzliny (italského gelata) bez velkých investic a složitého vybavení.
Nový výrobník si nechal patentovat a tento se stal záhy jeho hlavní podnikatelskou aktivitou. Sortiment značky Musso zahrnoval výrobníky zmrzliny kapacitou i výkonem vhodné pro domácnosti, přes kavárny až po středně velké restaurace.
Účastí na mezinárodních veletrzích si výrobníky Musso získaly oblibu v Evropě i Austrálii a v polovině 90. let vstoupily i na náročný trh ve Spojených státech. Tento zámořský úspěch posunul malého řemeslníka Piera Mussa do role podnikatele, o jehož výrobnících zmrzliny se psalo v zahraničním tisku, mj. i v New York Times a Financial Times.
Dnes, ve třetím tisíciletí, jsou cíle značky Musso totožné jako na počátku 60. let. Nadále si zakládají na tradiční řemeslné výrobě italských strojů na zmrzlinu s důrazem na detail a praktičnost, a stále dobývají nové trhy.
Růst pro nás znamená, že tyto drahokamy tradiční italské řemeslné práce budou známy i v dalších částech světa.
Mariolina Musso
Napsali o Musso:
Los Angeles Daily News
„Cadillac mezi výrobníky zmrzliny.“
The New York Times
„Vysněný výrobník, se kterým si připravíte nekonečné množství zmrzliny.“
The Wall Street Journal
„Pokud to s výrobou vlastní zmrzliny myslíte vážně, toto je pro vás ten správný výrobník.“